Het Google Algoritme is een wiskundige formule die Google gebruikt om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Hierbij zijn er diverse factoren van belang, maar Google geeft nooit de exacte werking van het algoritme weer. Af en toe laat Google wat richtlijnen weten voor SEO-experts en webmasters.
Enkele factoren in Google Algoritme
De ranking van een pagina is 1 van de Google algoritmes. Pagina ranking is de basis van het zoekalgoritme en bepaalt de populariteit van webpagina’s en websites. Inkomende en uitgaande hyperlinks krijgen waardes toegekend en hoe hoger de waarde, hoe hoger de pagina ranking van de pagina waar de link naar toe verwijst of vandaan komt.
Een ander algoritme is Google Panda. Google hecht veel belang aan relevante content en Google Panda wordt gebruikt om webpagina’s met lage content te identificeren. Hierdoor kunnen deze pagina’s uit de zoekresultaten verdwijnen.
Andere factoren in het algoritme:
- Domeinautoriteit van een website
- Aantal inkomende betrouwbare links op een website
- Realtime: het algoritme komt vaker langs, waardoor er minder schommelingen zijn.
Geef een reactie