Web Analytics

Marketing

Alle Kennisbank artikelen over marketing

Wat zijn Keywords?

Keywords zijn de termen die gebruikers intypen in hun zoekmachine. Alternatieve termen hiervoor zijn ook wel zoekopdrachten, zoektermen of zoekwoorden. Wil je gevonden worden door gebruikers, dan zul je deze zoekwoorden ook in je webteksten moeten laten terugkomen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen shorttail keywords en longtail keywords: zoekopdrachten met minder of meer dan 3 zoekwoorden. Met shorttail [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing zijn alle marketingactiviteiten die via het internet plaatsvinden. Andere gangbare termen hiervoor zijn Online Marketing en E-marketing. Internet Marketing bestaat uit diverse onderdelen, zoals reclame-banners, e-mailmarketing, zoekmachine optimalisatie, affiliate marketing, interactieve marketing, social media, etc. Voordelen Internet Marketing Als je Internet Marketing vergelijkt met traditionele marketing zijn er een aantal voordelen te benoemen: Het is [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Inbound Marketing?

Inbound Marketing is een marketingstrategie die tot doel heeft op het juiste moment de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden. Met Inbound Marketing probeer je ervoor te zorgen dat je potentiële klanten je op het internet vinden op het moment dat ze je nodig hebben. In tegenstelling tot Outbound Marketing is Inbound Marketing een vriendelijke marketing [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn Google Trends?

Met Google Trends kun je de populariteit van specifieke zoektermen onderzoeken op basis van het zoekvolume. Je kunt de trends segmenteren op een bepaalde periode of op een bepaalde demografische locatie. Je kunt ook meerdere termen met elkaar vergelijken. Google Insights was de voorloper van Google Trends. Welke inzichten biedt Google Trends? Je kunt Google Trends onder [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Tag Manager?

Met Google Tag Manager kun je makkelijk Tags toevoegen aan je website en e.e.a. snel en makkelijk aanpassen. Hiervoor plaats je eenmalig een Google Tag Manager code op alle pagina’s van je website en alle losse tags van Google Analytics, Adwords en andere netwerken kun je verwijderen en aan de Tag Manager toevoegen. Nadelen Een aantal nadelen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google en een uitbreiding van Google Adwords. Naast tekst bestaat de reclame uit foto’s, beschrijvingen en prijzen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van een product feed. Google matcht de product feed met de zoektermen van de gebruiker. De informatie van een product feed (dus bijvoorbeeld die foto, beschrijving en andere attributen) [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Rich Snippets?

Met Rich Snippets kun je jouw getoonde zoekresultaat verrijken. Het zijn extra stukjes content en informatie die getoond worden. Dat kunnen bijvoorbeeld rating sterren zijn, reviews, een embedded filmpje of zoiets als een kostprijs, een agenda of zelfs recepten. Hiermee help je Google en de gebruikers om de inhoud en je website beter te begrijpen. Op deze manier versnel [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis product van Google waarmee je activiteiten die te maken hebben met je website kunt volgen en inzichtelijk maken. Je kunt het verkeer naar, op en vanaf je website meten. Met Google Analytics krijg je een duidelijk beeld van bezoekersstatistieken en het gedrag van je bezoekers op je website. Het werkt middels een trackingcode op [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google, waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten. Je kiest zelf de zoekwoorden, of keywords, waarbij je wilt dat je advertentie wordt getoond. Je betaalt per aangeklikte advertentie, waarbij sommige zoekwoorden duurder zijn dan andere. Houd daarbij rekening met de relevantie van je advertentie. Wanneer mensen je advertentie aanklikken en vervolgens snel je [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Drupal?

Drupal is een web content management platform. ICT-professionals, websiteontwikkelaars en businessmanagers kunnen met Drupal content management inzetten om hun online platformen te verbeteren. Het wordt gebruikt om diverse website en weblogs te beheren. Drupal is een open source CMS, welke is ontwikkeld in de programmeertaal PHP. Met Drupal kun je een complexe website maken, met [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |
Ga naar de bovenkant