Web Analytics

Marketing

Alle Kennisbank artikelen over marketing

Wat is domeinautoriteit?

Domeinautoriteit heet ook wel domeinwaarde. Het geeft aan in welke mate Google vertrouwen heeft in de autoriteit van je website. Het is de SEO-power die een website heeft, oftewel hoe hoog kan een domeinnaam scoren in Google. Hoe hoger je score, hoe relevanter en belangrijker Google je website vindt. Het is een waarde die vooral vergelijkt of je hoger [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een doelgroep?

Een doelgroep (of target group) is een afgebakende groep mensen die een bedrijf of organisatie wil bereiken met een product, dienst, campagne of aanbod. De leden van een doelgroep hebben vaak een aantal gemeenschappelijke kenmerken gemeen, zoals leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, etniciteit, woonplaats, etc. Door je doelgroep goed te specificeren kun je ze gericht benaderen. Je kunt dan beter vaststellen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een CMS (Content Management System)?

Een Content Management System (CMS) is een systeem waarmee de inhoud (content) van een website beheerd kan worden. Het is vooral handig voor websites met inhoud die regelmatig geactualiseerd moet worden. Degene die de content schrijft kan met een CMS zelf de inhoud makkelijk plaatsen, zonder te beschikken over de technische kennis of zonder tussenkomst van een webmaster. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een description tag?

Een description tag heet ook wel meta-description of metatekst. Het is de beschrijving van je webpagina die bv. Google toont in de zoekresultaten. Je vindt het ook wel onder de term snippet. Het is een beschrijving van ca. 145 karakters die zichtbaar is onder de titeltag en URL op de zoekresultatenpagina. Hoe gebruik je description tag? Je [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Content Marketing?

Bij Content Marketing is het centrale begrip content: oftewel de inhoud. Het gaat er bij Content Marketing om dat je via de inhoud je prospects of klanten waardevolle informatie biedt die hen helpt betere keuzes te maken. Dat doe je dus zonder direct je product of dienst te promoten. Uiteindelijk is het doel dat men je als een waardevolle [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is DNS?

DNS is de afkorting van Domein Name System. Het is een systeem waarbij domeinnamen worden omgezet in IP-adressen. Wanneer je een domeinnaam intypt gaat de browser eerst na welk IP-adres er bij dat domein hoort. Zonder IP-adres kan er geen contact gelegd worden. De vertaalslag wordt gemaakt door middel van DNS. Waaruit bestaat DNS en hoe werkt [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Copywriting?

Copywriting is een vorm van tekstschrijven, waarbij het schrijven van wervende en overtuigende tekst voor commerciële doeleinden centraal staat. Je kunt hierbij denken aan webteksten, folders en slogans. Een copywriter vraagt zich altijd af: wat is het doel wat met de tekst bereikt moet worden? Tot welke actie moet er aangezet worden? Daarbij moet je ook de [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Content?

Content betekent letterlijk inhoud. Het is de verzamelnaam van informatie de je online met elkaar kunt delen, waarbij het kan gaan over geschreven tekst, maar ook over beeld en geluid. Denk daarbij aan video’s, geluidsfragmenten, foto’s, schema’s en infographics. Content kun je op diverse plekken delen: op een website, op social media, of op een blog. Een [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is Concurrentieanalyse?

Een concurrentieanalyse is een onderzoek waarbij je kijkt naar de omgeving waarin een organisatie opereert en dan vooral naar de concurrenten die zich in dezelfde markt begeven. Met de concurrentieanalyse kun je je kansen vergroten. Je speelt in op de sterke punten en kunt jouw product of dienst net wat interessanter maken. Stappen van een concurrentieanalyse Beschrijven [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is CTR (Click Through Rate)?

Click Through Rate (CTR) betekent letterlijk: doorklikratio. Het is de verhouding tussen het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachineresultaat ziet en het aantal dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen er op jouw getoonde advertentie of zoekresultaat hebben geklikt. Hoe verhoog je de Click Through Rate? Je kunt de [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant