Web Analytics

Marketing

Alle Kennisbank artikelen over marketing

Wat is Benchmarking?

Bij Benchmarking worden prestaties van organisaties, producten of diensten onderzocht en op een gelijkwaardige manier met elkaar vergeleken. Het wordt vooral gebruikt door organisaties om van elkaar te leren, bedrijfsprocessen te verbeteren en uiteindelijk beter te worden dan de concurrent. Gebruikte manieren van Benchmarking Alle activiteiten, producten of diensten worden op dezelfde manier gemeten en langs dezelfde [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is adverteren?

Bij adverteren probeer je een product, dienst, merk of zelfs het hele bedrijf te promoten. Een advertentie is dan de publicatie waarmee je de lezer of kijker probeert te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of een dienst. De meeste advertenties verschijnen in gedrukte media, zoals kranten of tijdschriften. Maar je kunt ook adverteren [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Adwords Campaigns?

Google Ads is een advertentieprogramma van Google. Google Ads is trouwens de vervanger van het bij mensen nog altijd bekendere Google Adwords. Met Google Ads kun je adverteren in de zoekresultaten van Google. Je kunt met Google Ads bepaalde campagnes, of campaigns, instellen. Dat doe je door bepaalde categorieën of producten te groeperen en voor die categorieën in te [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een advertorial?

Een advertorial is een advertentie die niet direct als zodanig wordt herkend. De advertorial heeft meer het uiterlijk van een redactioneel artikel. De opmaak gebeurt meestal in de stijl van de krant of het magazine waarin deze verschijnt. Toch gaat de inhoud wel degelijk om een commerciële boodschap. Een aantal voordelen van advertorials: Advertorials worden beter gelezen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Affiliate Marketing?

Wanneer er veel bezoekers komen op jouw website, dan kan Affiliate Marketing interessant zijn. Bij Affiliate Marketing plaats je advertenties voor producten en diensten van bepaalde bedrijven op je website. Dat kan bijvoorbeeld via een weblink, een banner of een blogpost. Bezoekers van je website kunnen op deze advertenties klikken en vervolgens bij de adverteerder een aankoop [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant