Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Bounce Rate – Bounce Percentage?

De Bounce rate geeft het percentage bezoekers weer dat je website verlaat zonder door te klikken naar ander pagina’s op je website. Ze bekijken dus één pagina en verlaten daarna je website weer zonder verdere actie te ondernemen. De instappagina is dan gelijk aan de uitstappagina. De bounce rate heet ook bouncepercentage of weigeringspercentage. Wat betekent een [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is AMP?

AMP is de afkorting van Accelerated Mobile Page, oftewel het is een toepassing van Google waarbij webpagina’s op mobiele apparaten sneller worden geladen. Je kunt dit bereiken doordat een AMP pagina een uitgeklede variant is van een reguliere webpagina. Je laat daarbij zware geprogrammeerde codes achterwege. De content blijft staan, maar je past de styling aan. Dit doe je [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is AIDA?

AIDA is een marketing model dat je kunt gebruiken om je doelgroep aan te zetten tot een actie, zoals bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het maken van een afspraak. Het model bestaat uit vier stappen en de eerste letters van die vier stappen vormen het woord AIDA: Attention, Interest, Desire en Action. De vier stappen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van websites zodat deze beter vindbaar worden in de organische resultaten van zoekmachines zoals bijv. Google. Een ander (veel gebruikt) woord voor zoekmachine optimalisatie is SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization. Waarom zoekmachine optimalisatie? Google werkt met hele complexe algoritmes om de rankschikking van websites te bepalen. D.m.v. crawlers worden webpagina [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is XML?

XML staat voor Extensible Markup Language. Het gaat hierbij om tekst zonder opmaak die 'gevangen' is in een bepaalde standaardcodering, waarmee je gegevens kunt uitwisselen tussen dataverwerkende machines zoals bijv. pc 's. Zowel een mens als een machine kan deze 'taal' lezen. Verschil XML en HTML Ook HTML is zo'n 'taal' waarmee gegevens uitgewisseld kunnen worden. HTML [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een WordPress plugin?

Een WordPress plugin is een toevoeging aan een basis WordPress CMS waarmee extra mogelijkheden gecreëerd kunnen worden in een website. Plugin betekent: 'iets wat erin gehangen/gezet wordt'. Voordelen WordPress plugin Het gebruik van WordPress plugins heeft als voordeel dat je allerlei functionaliteit aan je website toe kunt voegen, zonder dat je verstand van programmeren en/of het schrijven [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is WordPress?

WordPress is een CMS (Content Management Sytem) waarmee websites worden gemaakt en beheerd. Het begon als een eenvoudig CMS, maar het is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig systeem, dat door een uitgebreide community wordt beheerd en continu verder wordt ontwikkeld. Het is één van de meest gebruikte CMS 'en ter wereld. Voordelen Het gebruik van WordPress heeft [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is White Hat SEO?

Met White Hat SEO wordt een website op een legale manier geoptimaliseerd m.b.t. zoekmachine resultaten. Er worden geen trucs uitgehaald om snel in topposities van bijv. Google te ranken, maar de richtlijnen die zoekmachines aangeven worden gebruikt om hoog te scoren. Waarom White hat SEO gebruiken? White Hat SEO is puur gericht op wat de bezoeker nodig [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een wederzijdse link?

Een wederzijdse link is een link op een website die tot stand is gekomen door het uitruilen van links tussen twee verschillende websites. Een wederzijdse link wordt ook wel een reciprocal link genoemd. Waar je op moet letten bij wederzijdse links Deze links werden ingezet om de SEO voor een website te bevorderen. Hoe meer links hoe [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een URL?

URL staat voor Uniform Resource Locator. De URL is het adres van een bestand op het web. Ieder bestand heeft een eigen URL en daarmee heeft het bestand een uniek adres. Een bestand kan zijn een webpagina, maar ook een afbeelding of bijv. een video. Zijn een URL en een domeinnaam aan elkaar gelijk? Een domeinnaam is [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant