Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat zijn PageSpeed Insights?

Met de gratis tool PageSpeed Insights kun je analyseren hoe snel je pagina presteert op alle apparaten. Dit gebeurt op basis van een score tussen 0 en 100. Bij 80 of hoger beoordeelt Google je Pagespeed als goed. Een goede pagespeed is belangrijk voor de gebruiker maar ook voor SEO en daarmee je ranking in de zoekmachines. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is PageRank?

PageRank is onderdeel van het Google algoritme en geeft aan webpagina’s een cijfer (van 0 tot 10) en werd van oudsher met name gebaseerd op het aantal externe links naar de pagina. Hoe meer links, hoe hoger de PageRank. Daarbij maakte het uit wat de PageRank was van de pagina's die de link naar jou hadden. M.a.w. links vanaf [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat in on page optimalisatie?

On Page Optimalisatie heeft ermee te maken dat je de zichtbare content van iedere pagina op je website optimaliseert. Dat kun je op verschillende manieren doen. Per pagina optimaliseren voor 1 zoekwoord (keyword) Die zoekwoorden moet je dan laten terugkomen in diverse onderdelen van je pagina: Title-tag, Meta-description, URL’s, kopjes in de tekst en de tekst zelf. Zorg ook [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is off page optimalisatie?

Off page optimalisatie heeft te maken met factoren buiten je website die van invloed zijn op je relevantie. Off page optimalisatie draait voornamelijk om het creëren van waardevolle backlinks. Hoe meer inkomende links naar jouw pagina, hoe meer de zoekmachine dat ziet als een bewijs van kwaliteit van je website, mits die inkomende links ook relevant zijn. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Noindex?

Noindex is een code die je kunt meegeven aan een webpagina, zodat deze niet wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Deze wordt gebruik voor pagina’s met weinig of geen waarde voor de bezoeker of voor Google. Deze wil je niet in de zoekresultaten laten terugkomen. Er wordt wel waarde toegekend aan de inkomende en uitgaande links op deze pagina’s en [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Nofollow?

Nofollow is een code die je kunt meegeven aan een hyperlink. Het zorgt ervoor dat een zoekmachine de link niet meeneemt in het algoritme voor het rangschikken van zoekresultaten.Zoekmachines gebruiken links om nieuwe pagina’s te vinden en van die links de autoriteit te bepalen. Een link is een signaal dat de pagina de moeite waard is. Maar soms wil je [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Mobile Responsive?

Wanneer je website responsive is, betekent dat dat je website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker van je website. Mobile Responsive betekent dan dat je website zich aanpast wanneer je bezoeker met een mobiel apparaat je website bekijkt. Een Mobile Responsive website herkent de volgende zaken: het apparaat dat wordt gebruikt, de grootte en breedte van het [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Mobile Adaptive?

Wanneer je website Mobile Adaptive is, past deze zich aan aan het scherm van een mobiel apparaat. Adaptive webdesign houdt rekening met het apparaat waarop de website bekeken wordt en met de functionaliteiten van dat apparaat zoals schermresolutie, camera, GPS verbinding, snelheid, etc. Mobile Adaptive lijkt een beetje op Mobile Responsive. Het grote verschil is dat Adaptive een stap [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn Metatags?

Metatags zijn codes in webpagina’s die Paginatitels, omschrijvingen, keywords en andere (niet zichtbare) informatie bevatten voor zoekmachines. Aan de hand van deze Metatags kan een zoekmachine beter begrijpen waar een pagina over gaat, wat de structuur en hiërarchie van webpagina's is, of webpagina's belangrijk worden gezien door de maker etc. De zoekmachines kunnen deze metatags letterlijk over nemen. Van [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Long Tail?

Long tail beschrijft het verschijnsel dat door de opkomst van internet er meer aanbod komt van producten dan enkel die producten die erg goed lopen. Webwinkels halen nu een groot deel van hun omzet uit de verkoop van een paar producten uit de staart van de omzetcurve. Die producten zijn dan verre van populair en zouden normaliter niet worden [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |
Ga naar de bovenkant