Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Local SEO?

Local SEO is gerelateerd aan Local Search. Met local SEO zet je diverse tactieken en activiteiten in die je lokale zichtbaarheid vergroten. Je optimaliseert je website of andere online activiteiten zodanig dat ze hoog scoren bij lokaal georiënteerde zoektermen. Daarmee wordt je website beter en meer zichtbaar dan een site die hetzelfde aanbiedt maar die niet in de buurt [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Local Search?

Bij Google Local Search gaat het erom dat je erop inspeelt dat je website gevonden wordt voor de zoekopdrachten uit jouw omgeving. Mensen gebruiken vaker hun mobiele telefoon en zoeken locaties in hun nabijheid. Ook via spraakgestuurde opdrachten probeert Google de locatie van de zoeker te koppelen aan de getoonde zoekresultaten. Het is dus zaak dat je via SEO [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Linkwaarde?

De linkwaarde zegt iets over welke waarde een URL heeft voor een zoekmachine en zegt iets over hoe belangrijk en relevant de website is. Hoewel we spreken over 'linkwaarde' is dit niet echt uitgedrukt in een specifiek getal en wordt deze bepaald door verschillende factoren. Het aantal inkomende links: hoeveel webpagina’s linken naar de pagina in kwestie. Dat kunnen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Linkruil?

Bij linkruil spreken twee bedrijven af om op hun websites naar elkaar te linken. Het idee erachter is: hoe meer links naar mijn website en/of webpagina, des te belangrijker mijn website/-pagina door zoekmachines wordt gevonden. De bedoeling van linkruil is dus dat je een betere positie in de zoekresultaten zou kunnen bemachtigen. Inmiddels is dit achterhaald. Zoekmachine [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Linkpopulariteit?

Linkpopulariteit heeft te maken met het aantal links dat van andere websites naar jouw website verwijst. Daarbij gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook om de kwaliteit (relevantie) van deze links. Als er meer links vanaf relevante webpagina’s naar jouw webpagina’s verwijzen, zal je website hoger in de zoekresultaten komen. Je kunt op verschillende manieren [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Linkjuice?

Linkjuice is de waarde, relevantie en autoriteit die jouw website meekrijgt doordat een andere website naar jouw website linkt. Het wordt onder andere bepaald door het aantal inkomende en uitgaande links, maar ook zeker de kwaliteit daarvan. Een relevante website die naar jouw website linkt, geeft een stukje van zijn relevantie aan jouw website. Deze waarde is de juice. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Linkbuilding?

Linkbuilding is letterlijk: het bouwen aan meer relevante links op andere websites naar jouw website. Oftewel, met linkbuilding zorg je er dus voor dat op een andere relevante website een goede link wordt geplaatst naar jouw website. In de begin dagen van Google was Google hoofdzakelijk gebouwd op links. Wanneer er op veel websites een link naar jouw website [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Linkbait?

Wanneer je gebruik maakt van linkbait, dan zet je goede content in dat kan dienen als lokaas om inkomende links naar je website te verkrijgen. Linkbaiting is daarmee een vorm van linkbuilding. Omdat inkomende links helpen bij zoekmachineoptimalisatie is het van belang dat je waardevolle informatie verschaft. Voorbeelden van interessante informatie zijn bijv.: Content waarvan men iets leert, zoals [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een Linkfarm?

Een linkfarm is een groep van websites die naar elkaar linken. Vaak is het simpelweg een lange lijst van links die onder elkaar staan. Het doel ervan is om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Door linkbuilding kun je inderdaad hoger in de zoekmachineranking komen, maar Google houdt nu rekening met dit soort linkfarms. Het gevaar is [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn Keywords?

Keywords zijn de termen die gebruikers intypen in hun zoekmachine. Alternatieve termen hiervoor zijn ook wel zoekopdrachten, zoektermen of zoekwoorden. Wil je gevonden worden door gebruikers, dan zul je deze zoekwoorden ook in je webteksten moeten laten terugkomen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen shorttail keywords en longtail keywords: zoekopdrachten met minder of meer dan 3 zoekwoorden. Met shorttail [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |
Ga naar de bovenkant