Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Keyword Stuffing?

Keyword Stuffing betekent letterlijk: Zoekwoorden Proppen. Het is het overmatig gebruik van zoektermen binnen je tekst met als doel een hogere ranking in de zoekresultaten te behalen. Keyword Stuffing wordt beschouwd als Black Hat SEO. Waar het vroeger inderdaad een hogere ranking kon opleveren, houdt Google daar nu rekening mee en kan het zelfs averechts werken. Het kan leiden [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Keyword Density (Keyword Dichtheid)?

Keyword Density, ook wel zoekwoordendichtheid genoemd, gaat over de verhouding tussen je tekst en een bepaald zoekwoord. Het zegt iets over hoe vaak dat woord voorkomt in de tekst. Het wordt weergegeven in een percentage, waarbij de richtlijn kan zijn dat voor optimalisatie de optimale keyword density tussen 2% en 4% ligt. Wanneer een zoekwoord te weinig voorkomt in [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is ISP?

ISP staat voor Internet Service Provider. Het is een organisatie die gebruikers toegang tot het internet verleent. Over het algemeen verleent een Internet Service Provider diensten aan het grote publiek. In principe is een Internet Service Provider een specifieke variant van een Internet Provider. De verschillende soorten Internet Providers op een rij: Internet Acces Provider (IAP): biedt faciliteiten waarmee [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een IP-adres?

IP staat voor Internet Protocol, welke een techniek is om computers in een netwerk met elkaar te laten communiceren. Elke computer die is aangesloten op het netwerk of op het internet krijgt een uniek nummer toegewezen. Met dat nummer is die computer zichtbaar voor alle andere computers in dat netwerk. Die code wordt het IP-adres genoemd. Vaak is het [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn Interne Links?

Interne Links zijn links die van de ene pagina van een website naar een andere pagina van dezelfde website verwijzen. De links kunnen in het navigatiemenu staan, maar ook in de tekst van je pagina of in de footer. Als je ze in de tekst gebruikt, zet ze daar dan op een logische manier in. Gebruik bijvoorbeeld een kernwoord [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is een hyperlink?

Een hyperlink is een link op een webpagina naar een document of andere webpagina of een andere website. Je kunt een stuk tekst als hyperlink instellen maar je kunt ook een afbeelding of een banner daarvoor gebruiken. Een hyperlink naar een pagina die niet de homepagina is, heet een deeplink. Hyperlinks zijn gunstig voor de werking van zoekmachines. Als [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is HTTPS?

HTTP staat voor HyperText Transport Protocol. Het is een protocol waarmee websites over het internet worden opgevraagd. Het regelt de communicatie tussen een webcliënt en een webserver. Het wordt zowel wereldwijd gebruikt, als op lokale netwerken. In het protocol is vastgesteld welke vragen een cliënt kan stellen aan de server en welke antwoorden er dan terug kunnen komen. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is HTML?

HTML is de afkorting van HyperTekst Markup Language en het is een opmaaktaal. Het vertelt hoe de inhoud van webpagina’s wordt gestructureerd. De taal bestaat uit tags, die je kunt samenvoegen om een opmaak te creëren. Een tag is een HTML-code die tussen twee haken staat: < en > . De html-tags verdelen een webpagina onder in verschillende delen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat zijn Google Trends?

Met Google Trends kun je de populariteit van specifieke zoektermen onderzoeken op basis van het zoekvolume. Je kunt de trends segmenteren op een bepaalde periode of op een bepaalde demografische locatie. Je kunt ook meerdere termen met elkaar vergelijken. Google Insights was de voorloper van Google Trends. Welke inzichten biedt Google Trends? Je kunt Google Trends onder [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Tag Manager?

Met Google Tag Manager kun je makkelijk Tags toevoegen aan je website en e.e.a. snel en makkelijk aanpassen. Hiervoor plaats je eenmalig een Google Tag Manager code op alle pagina’s van je website en alle losse tags van Google Analytics, Adwords en andere netwerken kun je verwijderen en aan de Tag Manager toevoegen. Nadelen Een aantal nadelen [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |
Ga naar de bovenkant