Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google en een uitbreiding van Google Adwords. Naast tekst bestaat de reclame uit foto’s, beschrijvingen en prijzen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van een product feed. Google matcht de product feed met de zoektermen van de gebruiker. De informatie van een product feed (dus bijvoorbeeld die foto, beschrijving en andere attributen) [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Search Console?

Google Search Console is een gratis SEO-tool van Google. Hiermee kun je de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van Google bijhouden en controleren. Het geeft je inzicht in de statistieken van je website, zodat je die nog beter kunt optimaliseren. Voor de liefhebbers: tot mei 2015 heette de voorloper van Google Search Console nog Google Webmaster Tools. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Google Search?

Google Search is de meest gebruikte zoekmachine. Gebruikers kunnen hun vraag of zoekwoord intypen en krijgen dan zo gericht mogelijk de juiste informatie te zien. Dat kan ook verrijkte informatie zijn, zoals kaarten, afbeeldingen of beschrijvingen. Dat zijn dan de Google Rich Snippets. Bij het sorteren van de zoekresultaten maakt Google Search gebruik van een geheim algoritme [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Google Rich Snippets?

Met Rich Snippets kun je jouw getoonde zoekresultaat verrijken. Het zijn extra stukjes content en informatie die getoond worden. Dat kunnen bijvoorbeeld rating sterren zijn, reviews, een embedded filmpje of zoiets als een kostprijs, een agenda of zelfs recepten. Hiermee help je Google en de gebruikers om de inhoud en je website beter te begrijpen. Op deze manier versnel [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Penguin Update?

De Penguin Update werd in april 2012 door Google geïntroduceerd. Het doel van dit algoritme is het tegengaan van overoptimalisatie van SEO, oftewel webspam. Omdat in het hoofdalgoritme van Google het aantal backlinks op een pagina meetellen bij de positionering van zoekresultaten werd hier misbruik van gemaakt. Websites kunnen bijvoorbeeld backlinks kopen, programma’s gebruiken die backlinks creëren of relaties [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Google Panda update?

De Panda Update werd in februari 2011 geïntroduceerd door Google. Het doel van dit algoritme is het herkennen van websites van lage kwaliteit, zodat deze lager in de zoekresultaten worden weergegeven of zelfs helemaal geweerd worden. In het begin werd deze Google Panda Update handmatig gedraaid, maar tegenwoordig is dit een vast onderdeel van het Google Algoritme. Dat betekent [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis product van Google waarmee je activiteiten die te maken hebben met je website kunt volgen en inzichtelijk maken. Je kunt het verkeer naar, op en vanaf je website meten. Met Google Analytics krijg je een duidelijk beeld van bezoekersstatistieken en het gedrag van je bezoekers op je website. Het werkt middels een trackingcode op [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is een Google Algoritme?

Het Google Algoritme is een wiskundige formule die Google gebruikt om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Hierbij zijn er diverse factoren van belang, maar Google geeft nooit de exacte werking van het algoritme weer. Af en toe laat Google wat richtlijnen weten voor SEO-experts en webmasters. Enkele factoren in Google Algoritme De ranking van een [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google, waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten. Je kiest zelf de zoekwoorden, of keywords, waarbij je wilt dat je advertentie wordt getoond. Je betaalt per aangeklikte advertentie, waarbij sommige zoekwoorden duurder zijn dan andere. Houd daarbij rekening met de relevantie van je advertentie. Wanneer mensen je advertentie aanklikken en vervolgens snel je [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , |

Wat is Google Hummingbird Update?

De Google Hummingbird Update is een update van het bestaande Google algoritme, gelanceerd in september 2013 toen Google 15 jaar bestond. Dit verbeterde algoritme kan langere en complexere zoekopdrachten en vragen begrijpen. Hierdoor worden de zoekresultaten verbeterd. Google Hummingbird Update en SEO Doordat Google een vraagzin probeert te begrijpen, heet deze techniek ook wel conversational search. Niet [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant