Web Analytics

SEO

Alle Kennisbank artikelen over SEO

Wat is Content?

Content betekent letterlijk inhoud. Het is de verzamelnaam van informatie de je online met elkaar kunt delen, waarbij het kan gaan over geschreven tekst, maar ook over beeld en geluid. Denk daarbij aan video’s, geluidsfragmenten, foto’s, schema’s en infographics. Content kun je op diverse plekken delen: op een website, op social media, of op een blog. Een [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is Concurrentieanalyse?

Een concurrentieanalyse is een onderzoek waarbij je kijkt naar de omgeving waarin een organisatie opereert en dan vooral naar de concurrenten die zich in dezelfde markt begeven. Met de concurrentieanalyse kun je je kansen vergroten. Je speelt in op de sterke punten en kunt jouw product of dienst net wat interessanter maken. Stappen van een concurrentieanalyse Beschrijven [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: , , |

Wat is Black hat SEO?

Black hat SEO noem je ook wel onethische SEO. Oftewel, een webmaster zet SEO-technieken in die niet volgens de regels van Google zijn. Het doel van Google is dat de gebruiker zo snel mogelijk vindt wat hij zoekt. De gebruiker moet een volgende keer ook weer Google willen gebruiken en vindt het daarom belangrijk dat de zoekresultaten relevant zijn. [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een anchor tekst?

De anchor tekst (ook wel anchortext, linktekst of ankertekst) is het stukje tekst - vaak één woord, of enkele woorden - waar een link aan gekoppeld is. Het is het stukje tekst dat je doorgeleidt naar een andere webpagina. De anchor tekst onderscheidt zich van de rest van de tekst door de volgende kenmerken: de anchor tekst is klikbaar [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een backlink?

Een backlink is een verwijzing vanaf een andere webpagina naar je eigen website. Een backlink kun je bijvoorbeeld krijgen met externe linkbuilding. Doordat mensen via een andere webpagina op jouw site terechtkomen kun je meer waardering krijgen in de ranking van Google. Tips bij het gebruik van backlinks Google kijkt steeds meer naar de kwaliteit van backlinks [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een Alt-tag of Alt-attribuut?

De Alt-tag of Alt-Attribuut geeft je in html-code de mogelijkheid om een omschrijving toe te voegen aan afbeeldingen. Je kunt hier beschrijven wat er te zien is op de afbeelding of welke informatie of toegevoegde waarde de afbeelding heeft. Hiermee wordt een afbeelding ook toegankelijk voor mensen die gebruik maken van aangepaste browsers. Voordelen van de Alt-tag [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |

Wat is een 301 redirect?

De term redirect wordt gebruikt wanneer een website of pagina op een andere plek staat en je naar die nieuwe URL wilt verwijzen. Een 301 redirect is een permanente omleiding. Vergelijk het een beetje met een verhuisbericht. Je laat Google weten dat je oude pagina-adres (URL) is vervangen door een nieuw adres (nieuwe URL). Door deze omleiding toe te [...]

Door Folkert Visser|Categorieën: |
Ga naar de bovenkant