Online marketingstrategie is de strategie oftewel het plan waarbij organisaties Internet Marketing (ook wel Online Marketing of E-Marketing genoemd) inzetten om online diverse doelen te halen. Door het strak neerzetten van de Online marketingstrategie weet bijv. een bedrijf waar online de kansen liggen. Op die manier kunnen deze kansen op online gebied zo optimaal mogelijk worden benut.
Internet Marketing is het middel waarmee de Online marketingstrategie wordt neergezet en waarmee de doelen bereikt kunnen worden. Wat is Internet Marketing volgens BrownFish? Internet Marketing is de marketing waarbij de Business Strategy, de commerciële strategie van een bedrijf door middel van internet wordt gerealiseerd en ondersteund.
Bij BrownFish kiezen we in de definitie bewust voor ‘realiseren én ondersteunen’. Enerzijds omdat de website als zelfstandig verkoopkanaal moet fungeren. M.a.w. de website haalt zelf leads en klanten binnen (door o.a. slimme, strategische SEO en Conversie).
Anderzijds moet de website ondersteunend zijn aan de complete Sales Strategy. Het verhaal van medewerkers (accountmanagers, verkopers, directeuren, servicedeskmedewerkers enz.), maar ook bijvoorbeeld Emailmarketing, Blog, AdWords, fysieke advertenties etc. moet kloppen met dat wat op de website te vinden is. Een heldere, haalbare en strategisch goed doordachte Online marketingstrategie is dé kans op online succes.